پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215346
مديرکل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري:
جرائم کارفرمايان خوش حساب بخشيده مي‌شود
تاریخ انتشار : 1395/04/08
نمایش : 1053
مديرکل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: بخشودگي جرائم کارفرمايان خوش حساب به گونه‌اي است که علاوه‌بر کمک به رفع مشکلات واحدهاي توليدي مشوقي براي کارفرمايان در انجام تعهدات در برابر نيروي کار و پرداخت به موقع حق بيمه باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامرضا محمدي مديرکل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مطابق آيين‌نامه اجرايي ماده ۱۳ "قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تامين نيازهاي کشور و تقويت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب ۱/۵/۹۱" آن دسته از واحدهاي توليدي، صنعتي و معدني فعال که به دليل حوادث غيرمترقبه، نوسانات نرخ ارز و فشارهاي ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه براي پرداخت حق بيمه دچار مشکل شده‌اند، مي‌توانند با پرداخت اصل حق بيمه از جرايم مربوطه معاف شوند.

وي تصريح کرد: براي همکاري و همراهي هرچه بيشتر با واحدهاي توليدي و کمک به رونق اقتصادي، تسهيلاتي نيز براي تقسيط اصل بدهي‌هاي بيمه‌اي در نظر گرفته شده است که البته در صورت تمايل به پرداخت حق بيمه با اقساط طولاني‌تر، بايستي بخشي از جرائم بيمه‌اي نيز پرداخت شود.

مديرکل تأمين اجتماعي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: کارگاه‌هاي مشمول اين آئين‌نامه براساس اينکه بدهي بيمه‌اي خود را به چه صورت پرداخت مي‌کنند، از بخشودگي جزائي به ميزان ٥٠ تا ١٠٠ درصد برخوردار خواهند شد که پيشنهاد ما به واحدهاي توليدي داراي بدهي بيمه‌اي معوق اين است که با استفاده از اين تسهيلات بدهي‌هاي بيمه‌اي خود را در بازه زماني يک ساله پرداخت کنند تا از ١٠٠ درصد بخشودگي جرائم برخوردار شوند.

وي خوش حسابي کارفرمايان را از مهم‌ترين شرايط استفاده از اين مزايا برشمرد و افزود: خوش حسابي نيز در اين قانون به خوبي تعريف شده است و به کارفرمايي اطلاق مي‌شود که در بازه زماني ١٨ ماهه قبل از بروز مشکل يا بحران حداقل در ١٦ ماه ليست و حق بيمه کارگاه خود را به موقع پرداخت کرده باشد.

محمدي يادآور شد: غيرارادي بودن بروز مشکل يا بحران در کارگاه توسط کميته‌هاي فني سازمان تأمين جتماعي با ارائه مدارک از سوي مراجع ذيصلاح تشخيص داده مي‌شود و نحوه تقسيط بدهي‌هاي نيز بر اساس ضوابط معين در استان و واحدهاي تخصصي سازمان مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

وي ارائه اين پيشنهاد از سوي سازمان تأمين اجتماعي را گامي ارزشمند و اثرگذار در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي ارزيابي کرد و ادامه داد: اميدواريم اين اقدام سازمان تأمين اجتماعي زمينه‌ساز رونق اقتصادي و افزايش توليد و اشتغال در واحدهاي توليدي باشد.

نحوه احتساب بخشودگي جرايم جهت کارگاه‌هاي مشمول به شرح ذيل انجام مي‌شود:
 رديف  پرداخت اصل حق بيمه و بيمه بيکاري ظرف ..... ماه از تاريخ توافق با سازمان ميزان بخشودگي جرايم  
 1  12  100%
 2  18  80%
 3  24  70%
 4  30  60%
 5  36  50%
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html